Cantorij

De cantorij van de Bronkerk te Ugchelen is een groep enthousiaste zangers die met veel plezier repeteert en zijn medewerking verleent aan kerkdiensten en andere kerkelijke bijeenkomsten. Een cantorij is een koor dat dienstbaar is aan de gemeente en de liturgie. Een onbekend of een wat moeilijker lied kan de cantorij aan de gemeente voorzingen. Liederen die vanuit twee groepen gedacht zijn kunnen samen met de cantorij en gemeente gezongen worden. Ook een stukje literatuur zingen behoort tot de mogelijkheden, bijvoorbeeld een motet na een evangelielezing ter illustratie van de tekst of een stukje koormuziek als meditatief moment.
De cantorij van de Bronkerk bestaat uit 30 zangers, 20 dames en 10 heren. De dirigent is Jan Hamberg, de cantor/organist van de Bronkerk. Als je van zingen en kerkmuziek houdt en je bent een beetje toonvast dan ben je van harte welkom om mee te komen zingen. We repeteren op donderdagavond van 19.30 uur tot 20.45 uur in de Bronkerk. Daarna drinken we altijd een kopje koffie of thee want gezelligheid vinden we ook belangrijk. We zingen ongeveer 10 keer per seizoen in een kerkdienst; met gewone diensten, bijzondere diensten en hoogtijdagen (Kerst, Pasen en Pinksteren). Contact kun je opnemen met de dirigent Jan Hamberg, tel. 0341-421001 of per email hambergjan@gmail.com.